Czy warto przyjmować błonnik w proszku?

Pozycja Krótkie podsumowanie serwisu i oferty Ranking Odwiedziny Nota Końcowa
1 błonnik owsiany
Czy warto przyjmować błonnik w proszku?

W większości sklepów z żywnością ekologiczną można znaleźć błonnik naturalny, pozyskiwany z różnych roślin. Dostępny jest więc błonnik owsiany, błonnik kakaowy, błonnik żurawinowy i wiele innych. Czy jednak warto przyjmować błonnik? Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna: tak! Błonnik powinien wchodzić w skład każdej zbilansowanej diety, a Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożywanie od dwudziestu do czterdziestu gramów błonnika dziennie. Błonnik, czyli włókno pokarmowe, nie jest trawiony przez ludzki organizm, ale ma istotne znaczenie dla pracy układu pokarmowego. Zapełnia jelita, poprawia ich pracę i sprzyja regulacji poziomu cukru. Gdy nie jesteśmy w stanie dostarczyć go za pośrednictwem pokarmy, wówczas warto zakupić błonnik kakaowy albo błonnik owsiany i uzupełniać brakujące ilości. Błonnik dostępny w sklepach jest sprzedawany pod postacią proszku. Można go spożywać samodzielnie lub traktować jako dodatek do jogurtu albo owsianki. Przyjmowanie błonnika musi być zawsze połączone ze spożyciem znacznych ilości płynów.

Adres www: www.microstructure.pl

Nasza ocena: 12

28 907 0